Politica de retur
Politica de retur
Renunțarea la cumpărare in cadrul contractelor incheiate la distanta ( comenzi telefonice/on-line) – este valabil doar in cazul achizitiilor efectuate de catre PERSOANE FIZICE
- Cadrul legal
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul persoană fizică are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat : în ambalaj, cu toate accesoriile, cu etichetele producătorului intacte.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă etc.
Conform ordonantei nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanță și al celor în afara spațiilor comerciale (art 2, punct 8), politica de renuntare la cumparare și returnare a produselor în termen de 14 zile calendaristice se aplică numai persoanelor fizice.
Renunțarea la cumpărare în termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online sau telefonic și livrate prin firma de curierat.
Pentru produsele expediate prin firme de curierat, obiecțiile cu privire la eventualele probleme privind integritatea produselor (lovituri, zgarieturi ale produsului, lipsa accesorii) trebuiesc efectuate in momentul primirii produsului si in prezenta agentului firmei de curierat, prin mentionarea eventualelor probleme de integritate pe documentul de predare al curierului (obligatoriu pe ambele exemplare ale AWB-ului), refuzandu-se primirea / plata coletului. In cazul existentei unor eventuale probleme legate de integritatea produsului, prin nementionarea eventualelor probleme de integritate a produsului si semnarea AWB-ului pus la dispozitie de curier in rubrica „ Am primit expeditia intacta” orice reclamatii ulterioare , cu privire la aceste aspecte, sunt nule, intrucat prin semnarea acestei rubrici confirmati curierului ca a predat respectiv ati primit produsul in stare integra. In cazul existentei unui caz de afectare a integritatii produsului dupa procedarea conform cu cele recomandate mai sus, va rugam sa ne informati in scris la adresa de mail contact@tombo.ro in care sa atasati o poza a AWB-ului in care ati mentionat in prezenta curierului problemele de integritate constatate si refuzul primirii produsului, pentru a lua cunostinta de situatie si a va comunica modalitatea de rezolvare a situatiei.
Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazul neindeplinirii din partea clientului a conditiilor de renuntare la cumparare si returnare prevazute de lege (netransmiterea catre vanzator a cererii scrise de renuntare la cumparare la adresa de email contact@tombo.ro, depasirea termenului legal de renuntare la cumparare respectiv returnare produs, produs returnat deteriorat/murdarit, retururi abuzive repetate).
- Exceptii
Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
- Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate pe AWB in prezenta curierului ca si defecteestetice prezente la receptionarea produsului);
- Produse la care nu s-au respectat termenii certificatului de garantie.
- Produse aduse pe comenzi speciale (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandate de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca unul sau mai multe dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.)
- Produse identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2)
- Produse primite cadou la alte produse, decat cu conditia unei noi achizitii.
- Exercitarea dreptului de retragere
Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati in scris, email la adresa: contact@tombo.ro cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca si se vor atasa copii sau poze dupa documentele de identificare, adica factura fiscala si documentul de primire produs de la curier (AWB).
Cererea de renuntare la cumparare va putea fi procesata numai daca datale mentionate mai sus sunt corecte, respectiv daca indeplinesc integral conditiile si termenele prevazute de lege (OG 34/2014).
Pentru a respecta termenul limita de retragere este suficient sa trimiteti catre noi in scris decizia dumneavoastra privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere prevazuta de lege (14 zile lucratoare de la data achizitiei produsului) respectiv sa trimiteti catre noi produsele înainte de expirarea perioadei limita.
Pentru realizarea procedurilor de retur, vom colecta și procesa datele dumneavoastra cu caracter personal privind numele, prenumele, număr de telefon și contul IBAN, pentru rambursarea sumei achitată de dumneavoastră.
Vom păstra datele dumneavoastră cu caracter personal pentru respectarea unui termen legal sau pentru protejarea unui interes legitim al subscrisei. Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi distruse după trecerea termenului de păstrare, prin aplicarea unor măsuri adecvate și care asigură caracterul irecuperabil al acestora.